Workshop

Privé Workshop Hondenfotografie

In deze Prive Workshop Hondenfotografie neem ik je mee tijdens een fotoshoot met een door mij gekozen hondenmodel (of je eigen hond in overleg). Afhankelijk van je behoefte en je bestaande kennis gaan we o.a. met de volgende zaken aan de slag:

  • Waar moet je op letten bij de keuze van een locatie?
  • Het positioneren van de hond(en)?
  • Juiste achtergrond kiezen en hoe krijg je deze mooi zacht?
  • Hoe werk je met natuurlijk licht?
  • Belichting en scherpstellen.
  • Spanning herkennen bij de hond?
  • Hoe laat je een fotoshoot zo ontspannen mogelijk verlopen voor hond en eigenaar?
  • Het begeleiden van de eigenaar?

Wat heb je nodig?

  • Kennis van het manueel instellen van je camera. Je werkt al met de belichtingsdriehoek/diafragma/sluitertijd/ISO
  • Spiegelreflexcamera of systeemcamera met lichtsterke lens, bij voorkeur minimaal F2.8 (anders in overleg). Je moet in RAW kunnen fotograferen.
  • Lichamelijke mobiliteit. Omdat je veel op je buik ligt of door je knieën moet gaan, is het belangrijk dat je hierin niet teveel belemmerd wordt.
Deze workshop wordt gegeven in Gasteren (Drenthe) of nabije omgeving en duurt gemiddeld 2 uur. Het gaat hier om een prive workshop, 1 op 1. Op eigen verzoek mag deze workshop ook met maximaal twee deelnemers tegelijk gevolgd worden. Er worden in dat geval wel twee hondenmodellen geregeld.
De workshops van Heidstra Fotografie zijn niet toegankelijk voor fotografen die zelf workshops, masterclasses of soortgelijke scholing aanbieden.
De kosten voor deze privé workshop bedragen €149
Inschrijven
Wil je graag meer informatie over deze workshop? Neem gerust contact op.